Посадова інструкція вчителя іноземної мови
Посадова інструкція вчителя іноземної мови
І. Загальні положення
1.1. Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифікаційної характеристики вчителя. Під час розробки Інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці, техніки безпеки в освітніх закладах системи Міністерства освіти і науки України.
1.2. Вчитель іноземної мови призначається і звільняється з посади начальником
управління освіти
1.3 Вчитель іноземної мови повинен мати вищу педагогічну освіту за фахом.
1.4. Вчитель іноземної мови підпорядковується безпосередньо заступнику директора
з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності вчитель іноземної мови керується Конституцією і Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом і локальними правовими актами комплексу (в тому числі правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Учитель дотримується положень Конвенції про права дитини.
ІІ. Функції
Основними напрямами діяльності вчителя іноземної мови є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.
2.2. Створення умов для формування та розвитку в учнів комунікативних умінь та навичок вивчення іноземної мови.
2.3. Стимулювання соціалізації школярів, формування у них загальної культури, свідомого вибору професії, готовності до самостійного життя в умовах інформаційного суспільства.
ІII. Посадові обов'язки
Вчитель іноземної мови виконує такі посадові обов’язки :
3.1. Здійснює навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки в закріплених за ним згідно розподілу навчального навантаження класах, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.
3.2. Реалізує прийняті в школі освітні програми у відповідності з навчальним планом, Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти.
3.3. Вчитель іноземної мови обов’язково повинен вести тематично-календарне планування на кожний семестр навчального року та план-конспект на кожний урок.
3.4. Забезпечує належний рівень підготовки учнів школи з іноземної мови, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту.
3.5. Реалізує комунікативну, мовну, методичну, соціокультурну компетенції при викладанні навчального предмета.
3.6. Виконує правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу.
3.7. Відповідає за:
· якісне проведення уроків іноземної мови;
· своєчасне ведення ділової документації;
· позакласну виховну роботу з навчального предмета.
3.8. Вносить пропозиції щодо покращення умов проведення навчального процесу.
3.9. Веде в установленому порядку ділову документацію, здійснює поточний контроль відвідувань учнями уроків іноземної мови, успішності школярів, виставляє оцінки в класний журнал, щоденники, своєчасно подає адміністрації комплексу звітні дані.
3.10. Впроваджує в практику роботи інформаційно-комунікаційні та інші інноваційні педагогічні технології.
3.11. Допускає до занять представників адміністрації з метою контролю та оцінки своєї діяльності.
3.12. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно розпорядження заступника директора школи з навчально-виховної роботи.
3.13. Здійснює постійно зв’язок з класними керівниками, батьками учнів.
3.14. Дотримується Статуту школи , Правил внутрішнього трудового розпорядку, інших локальних правових актів комплексу.
3.15. Добросовісно готується до проведення уроків, постійно підвищує свою професійну майстерність та кваліфікацію.
3.16. Бере участь у роботі педагогічної ради, нарад при директорові, заступниках директора, у діяльності методичних об’єднань, в інших формах методичної роботи.
3.17. Чергує по школі відповідно з графіком чергувань на перервах між заняттями, а також за 15 хв. і протягом 15 хв. після закінчення уроків.
3.18. Проходить постійні медичні огляди.
3.19. Дотримується етичних норм поведінки в комплексі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя.
3.20. Як завідувач кабінетом іноземної мови:
— несе безпосередню відповідальність за безпечний стан робочих місць, обладнання;
— забороняє використання обладнання, не передбаченого Типовими переліками;
— здійснює навчання та інструктаж учнів і вихованців з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час робіт, передбачених навчальними програмами;
— розробляє і періодично переглядає (не менше як 1 раз на 3 роки) інструкції з охорони праці, подає їх на затвердження директору;
— постійно поповнює кабінет методичними та наочними посібниками, розробками уроків.
3.21. Вчителю іноземної мови забороняється :
· змінювати розклад уроків без згоди з адміністрацією комплексу;
· відміняти, скорочувати уроки.
3.22. Організовує та проводить шкільні олімпіади з іноземної мови, іншу позакласну роботу з навчального предмета.
3.23. Дотримується санітарних норм і правил організації навчально-виховного процесу.
IV. Права
Вчитель іноземної мови має право:
4.1. Брати участь в управлінні комплексом в порядку, передбаченому Статутом НВК №2.
4.2. На захист професійної честі та гідності.
4.3. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, давати відповідні пояснення.
4.4. Захищати свої інтереси самостійно або через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням учителем норм професійної етики.
4.5. На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за виключенням випадків, передбачених законом.
4.6. Вільно обирати і використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники.
4.7. Підвищувати свою кваліфікацію.
4.8. Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку успішного проходження атестації.
4.9. Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку школи.
V. Відповідальність
5.1. У визначеному законодавством України порядку вчитель іноземної мови несе відповідальність за:
— реалізацію не в повному обсязі навчальних програм у відповідності з навчальним планом і розкладом навчального процесу;
— життя і здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу;
— порушення прав і свобод учнів.
5.2. За безпечний та належний санітарний стан приміщення, в якому проводиться урок.
5.3. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.4. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
5.5. За нанесені школі чи учасникам навчального процесу збитки у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків учитель несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, визначених трудовим чи цивільним законодавством.
VІ. Повинен знати
Вчитель іноземної мови повинен знати:
6.1. Предмет та методику викладання, виховні цілі, особливості змісту навчальних програм з іноземної мови, основні напрямки й перспективи розвитку освіти.
6.2. Основні етапи розвитку методики викладання іноземної мови.
6.3. Основи теорії формування комунікативної компетентності учнів (мовленнєвої, лінгвістичної, соціокультурної, навчальної.
6.4. Комунікативно-навчальні, виховні, розвиваючі, освітні функції організації навчально-виховного процесу при вивченні іноземної мови.
6.5. Вимоги нормативних документів з питань безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
6.6. Норми оцінювання знань, умінь і навичок учнів з іноземної мови.
6.7. Вимоги до ведення навчальної документації школи.
6.8. Основні теорії методів навчання іноземної мови, їх класифікацію.
6.9. Цілі, принципи, організацію, нормативне забезпечення шкільної освіти, зміст і засоби оптимізації процесу навчання.
6.10. Психологічні основи диференційованого навчання, форми, методи і засоби навчально-виховного процесу.
6.11. Сутність уроку як основної форми процесу навчання і виховання.
6.12. Підходи до вибору форм, засобів і методів навчання з урахуванням конкретних умов.
6.13. Основи формування системності знань школярів.
6.14. Особливості функціонування учнівського колективу як засобу виховання школярів.
6.15. Педагогічні основи учнівського самоврядування в школі.
6.16. Методику підготовки, проведення й аналізу виховних заходів та роботи з батьками.
6.17. Сучасні методики навчання.
6.18. Основну і додаткову літературу з даного предмета.
6.19. Форми і методи вдосконалення педагогічної майстерності, узагальнення педагогічного досвіду.
6.20. Вимоги до матеріально-технічного оснащення навчально-виховного процесу.
6.21. Методику використання ІКТ на уроках іноземної мови.
6.22. Повинен уміти:
- здійснювати спілкування (усне, письмове);
- впроваджувати культуру мовленнєвої поведінки;
- на високому рівні володіти фонетикою, граматикою, лексикою з мови, яку викладає;
- реалізувати методичну та соціокультурну компетенції.
VIІ. Кваліфікаційні вимоги
7.1. Вчитель іноземної мови повинен мати відповідну вищу освіту з фаху.
7.2. Володіти сучасними формами, методами, прийомами організації навчально - виховного процесу. Проявляти ґрунтовну професійну компетентність.
7.3. Забезпечувати свідому дисципліну школярів на уроках.
7.4. Забезпечувати результативність та якість своєї праці.
7.5. Впроваджувати інформаційно-комунікаційні та інші педагогічні технології, розробляти мультимедійні презентації та програми.
7.6. Раз на 5 років проходити навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмета і раз на 3 роки - з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією.
7.7. Проводити вступний, первинний, цільовий та позаплановий інструктажі учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією у відповідних журналах.
7.8. Ефективно застосовувати професійні знання в практичній педагогічній діяльності.
7.9. Повинен мати ціннісні орієнтації, спрямовані на культурний, духовний розвиток людини як особистості.
VIIІ. Взаємовідносини (зв'язки за посадою)
Вчитель іноземної мови:
8.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом навчальних занять. Бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
8.2. В період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул затверджується наказом директора школи.
8.3. Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів
8.4. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають відставання з навчального плану у викладанні предмета в даному класі.
8.5. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.